ساخت وبلاگ

ساخت وبلاگ

ساخت وبلاگ فارسی

 
ورود اعضا
بروز شده ها
» خريد اينترنتي لباس» اب و تصفيه آب» estatesahelaftab» saheleaftab1» ثبت شركت و ثبت برند نوبل» فروشگاه اينترنتي لباس مردانه» خريد اينترنتي لباس» فروشگاه اينترنتي لباس زنانه» فروشگاه اينترنتي لباس و كفش » داروخانه اينترنتي مثبت سبز» تور قشم» گردشگري» نماينده كارگزار بين المللي تله ترد در ايران (Teletrade D.J. ...» ادشو» مبلمان اداري، ميزهاي مديريت و كنفرانس» چوب - مجله سندباد - سندباد» ايزو | خدمات و مشاوره ايزو» طرح توجيهي و پروژه كارآفريني» بازرگاني پرشين پيشرانه» خريد اينترنتي لباس» كلينيك تخصصي ايران نوين» شهيد برونسي» عطر» كلينيك دندانپزشكي زيبايي دكترابوالقاسمي» خريد پاركت لمينت» وكيل» ديسك كمر» قيمت تردميل» معرفي باغ و تالار عروس» طراحي سايت» adventure with a loose factory» انواع گل و خواص گياهان» خريد اينترنتي لباس» لباس شنا» كلينيك رز» ماه پاره هاي مدام» Private istanbul tours , cappadocia tours» تور ارمنستان» گردشگري» كلينيك نگين» تنديس / بج سينه / لوح تقدير / تابلو راهنما» برگزاري مراسم عروسي و نامزدي» تردميل» اسكي فضايي» كاشت مو» تجهيزات دندانپزشكي» برج خنك كننده» wosondentaldte» خريد تردميل» تور هند» مركز مشاوره» فرش ماشيني» چيوه» خريد كفش اسپرت مردانه ارزان» عسل بالامو» باربري» معرفي خودروهاي جك و ليفان » تابلو فرش ماشيني» تور چين» IRAN PASSENGER|book hetel in Iran anytime anywhere» كاغذ ديواري» لاستيك» فيلتر هوا» mehrparvaz» اسكرابر و زمين شوي صنعتي» اديت اليت

ساخت وبلاگ

ساخت وبلاگ

ساخت وبلاگ فارسی

گوگل آنالیتیک

نحوه استفاده از گوگل آنالیتیک - آغاز به کار


آیا شما به درک عمیق تری از گوگل آنالیتیک نیاز دارید؟
کمی جزئیات و تنظیمات مهم می تواند گزارش گیری گوگل آنالیتیک شما را بهبود بخشد.
در این مقاله اصول اولیه کار با گوگل آنالیتیک و آنچه شما برای راه اندازی و بهترین استفاده از اطلاعات بدست آمده از آن را نیاز دارید آموزش داده می شود.
توجه: در این مقاله فرض می شود که شما گوگل آنالیتیک را برای حداقل یکی از وب سایت هایتان راه اندازی کرده اید. در صورتیکه شما هنوز گوگل آنالیتیک خود را فعال نکرده اید می توانید مراحل فرایند نصب را طبق دستور العمل مرکز راهنمای گوگل آنالیتیک (Google Analytics Help Center) طی نمایید و یا با تماس با بیگ سایت درخواست راه اندازی گوگل آنالیتیک خود را ارسال نمایید.
 
محدوده تاریخ گوگل آنالیتیک


واژه نامه گوگل آنالیتیک:


پیش از شروع, چند اصطلاح وجود دارد که شما می بایست معانی آنها را بدانید. شما اغلب با این اصطلاحات در داده های گوگل آنالیتیک مواجه خواهید شد, و همچنین این اصلاحات در این مقاله استفاده شده اند.


ابعاد (Dimensions):


ابعاد یک ویژگی توصیفی یا مشخصات یک شی می باشد که می تواند مقادیر مختلفی داشته باشد. مرورگر, خروج از صفحه, نمایش ها و مدت زمان دوره  همه نمونه هایی از ابعاد هستند که به صورت پیش فرض در گوگل آنالیتیک وجود دارند.

متریک ها یا معیار ها (Metrics):

مقادیر منحصر به فردی از ابعاد هستند که به صورت یک مبلغ یا یک نسبت اندازه گیری می شوند. صفحه های مشاهده شده, صفحات مشاهده شده در هر دوره و میانگین زمان دوره ها نمونه هایی از متریک هایی هستند که در گوگل آنالیتیک استفاده می شوند.


دوره ها (Sessions):

یک دوره به بازه ای از زمان که کاربر فعالانه با وب سایت شما, برنامه و غیره درگیر می باشد اطلاق می گردد البته در یک تاریخ مشخص. تمام داده های استفاده شده (صفحه های مشاهده شده, رویدادها, تجارت الکترونیک و غیره) با یک دوره مرتبط می باشند.


کاربران (Users):

 کاربران کسانی هستند که در یک محدوده تاریخ انتخاب شده حداقل یک دوره فعال داشته اند. که این شامل هر دو کاربر جدید و مجدد بازگشته می شود.

تعداد بازدید از صفحه (Pageviews):

به معنی تعداد کل صفحات مشاهده شده می باشد. نمایش مکرر یک صفحه محاسبه می شود.

صفحات در هر دوره (Pages/Session)

: در واقع میانگین تعداد صفحات مشاهده شده در هر دوره می باشد که به آن میانگین عمق صفحه نیز می گویند. نمایش مکرر یک صفحه محاسبه می شود.

متوسط بازه زمانی دوره (Avg. Session Duration):

میانگین طول یک دوره.

نرخ  جستن (Bounce Rate):

نرخ جستن درصد بازدید از یک تک صفحه می باشد (به عنوان مثال بازدید هایی که یک شخص از صفحه ورودی اش به سایت تا خروج از سایت داشته است بدون تعامل با آن صفحه)

دوره های جدید (New Sessions):

تخمینی از درصد بازدیدهایی که برای اولین بار هستند.

اهداف (Goals):

اهداف به شما این امکان را می دهند تا متوجه شوید چگونه اغلب کاربران اقدامات خاصی را روی وب سایت شما انجام می دهند و یا کامل می کنند.

تغییرات (Conversions):

تغییرات تعداد دفعاتی است که اهداف روی سایت شما کامل می شوند.

کمپین ها (Campaigns):

کمپین ها (همچنین به عنوان کمپین های سفارشی نیز شناخته می شوند) به شما اجازه اضافه کردن پارامترهایی به هر آدرس از وب سایت شما را می دهند برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره ترافیک ارجاعی به سایت شما.

جذب (Acquisition):

جذب چگونگی رسیدن کاربران به وب سایت شما را نشان می دهد (چگونگی جذب شدن کاربران)

رفتار (Behavior):

اطلاعات رفتار (رفتار کاربران) به شما جهت بهبود مطالب وب سایت تان کمک می کند.


صفحه اصلی گوگل آنالیتیک (Google Analytics Home):


هنگامی که وارد صفحه گوگل آنالیتیک خود می شوید, شما به صفحه اصلی منتقل می گردید که در آن لیست تمام وب سایت هایی که در حساب خود راه اندازی کرده اید مشاهده می کنید. این لیست به شما برخی از اطلاعات اولیه را در سمت راست هر وب سایت نمایش می دهد مانند تعداد دوره ها, میانگین زمان دوره, نرخ جستن و نرخ تغییرات هدف.
 

صفحه اصلی گوگل آنالیتیک
"صفحه اصلی گوگل آنالیتیک"

اگر شما هم مانند مثال بالا تعداد زیادی وبلاگ دارید, می توانید از منوی جستجو در زیر محدوده تاریخ برای پیدا کردن دامنه مورد نظرتان استفاده نمایید. همچنین در صورتیکه شما فقط می خواهید دامنه هایی را که بیشتر برای کسب و کار شما مهم هستند را ببینید, می توانید آنها را با ستاره علامت گزاری نمایید و تنظیمات نمایش را به حالت فقط نمایش سایت های ستاره دار تغییر دهید.
شما می توانید از امکان محدوده تاریخ استفاده کنید تا اطلاعات سایت ها را بر اساس دوره زمانی مورد نظرتان مشاهده کنید. همچنین شما می توانید از امکان محدوده تاریخ برای مقایسه دوره زمانی فعلی با یک دوره زمانی در گذشته استفاده نمایید تا تغییرات بوجود آمده در دوره ها (sessions), متوسط زمان هر دوره, نرخ جستن و نرخ تغییر هدف را ببینید.
 

محدوده تاریخ گوگل آنالیتیک
"انتخاب کننده محدوده تاریخ گوگل آنالیتیک امکان مقایسه داده ها را به شما می دهد"


از آنجا که داده ها برای هر وب سایت تغییر می کند تا مقایسه زمانبندی شده را انعکاس بدهد, این ساده می باشد که ببینید کدام وب سایت شما ترافیک بیشتر و یا کمتری را دریافت کرده است و تغییرات را متوجه شوید.
 
مقایسه اطلاعات اولیه میان وب سایت ها
"مقایسه اطلاعات اولیه میان وب سایت های بالای شما"

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد یک وب سایت خاص, فقط بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید و سپس شما به صفحه گزارش دهی گوگل آنالیتیک منتقل خواهید شد.

گزارش دهی گوگل آنالیتیک (Google Analytics Reporting):

صفحه گزارش دهی گوگل آنالیتیک یک نمای کلی از اطلاعات مخاطبانتان ارائه می کند.
در بالای صفحه نمایش گزارش دهی گوگل آنالیتیک, شما نوار منو اولیه گوگل آنالیتیک را می بینید که به شما امکان رفتن و حرکت بین صفحه اصلی, بخش گزارش دهی, بخش سفارشی سازی گزارشات و بخش ادمین را می دهد. علاوه بر این در قسمت سمت راست, شما می توانید به وب سایت های دیگرتان در حساب کاربری گوگل آنالیتیک خود سوئیچ کنید.
 
گزینه های نوار منوی بالایی
"گزینه های نوار منوی بالایی گوگل آنالیتیک"


در منوی عمودی سمت چپ, یک ابزار جستجو وجود دارد تا به شما برای پیدا کردن گزارش های خاص کمک کند و همچنین یک لیست از لینک هایی به مناطق مهم از گوگل آنالیتیک شما.
 

گزینه های نوار منوی بالایی
"گزینه های منوی عمودی سمت چپ گوگل آنالیتیک"


به توضیح گزینه های این منو در پایین می پردازیم:

داشبورد (Dashboards):

داشبورد به شما اجازه می دهد تا با استفاده از ویجت ها (widgets) یک نمایش سفارشی از داده های گوگل آنالیتیک بسازید. این یک راه بسیار خوب برای دیدن زیر مجموعه های خاصی از داده ها می باشد بدون نیاز به گشتن در میان گزارش های استاندارد موجود.
 

گزینه های نوار منوی بالایی
"نمونه ای از داشبورد سفارشی سازی شده گوگل آنالیتیک"


شما می توانید ویجت ها را به داشبورد خود با استفاده از دکمه (Add Widget+) اضافه کنید و یا برای اضافه کردن ویجت ها از لینک (Add to Dashboard) با مرور گزارش های استاندارد استفاده کنید. همچنین می توانید ابزار ready-to-go dashboards را از گالری راه حل های گوگل آنالیتیک دانلود نمایید.

کلیدهای میانبر (Shortcuts):

کلید های میانبر ابزاری است که به سادگی شما را به گزارش های گوگل آنالیتیک مورد علاقه تان لینک می کند.
 

کلیدهای میانبر گوگل آنالیتیک
"از کلیدهای میانبر گوگل آنالیتیک برای پیداکردن سریع اطلاعات استفاده نمایید"


هر زمان که شما در حال مشاهده یک قسمت خاص از اطلاعات در گوگل آنالیتیک هستید و نیاز دارید که مجددا در زمان های مختلف به این اطلاعات مراجعه کنید, بر روی لینک کلید میانبر در بالای آن کلیک کنید. با این کار آدرس این گزارش خاص در منو کلیدهای میانبر قرار می گیرد تا بتوانید در آینده به آن مراجعه کنید.

آگاه سازی رویداد ها (Intelligence Events):

آگاه سازی رویدادها هشدار هایی می باشند که شما می توانید در گوگل آنالیتیک آنها را فعال کنید تا در زمان وقوع رویدادهای خاص برای شما ایمیل ارسال شود.
 

کلیدهای میانبر گوگل آنالیتیک
"نمونه های آگاه سازی رویدادها در گوگل آنالیتیک"


شما می توانید مثلا برای یک تغییر چشمگیر در تعداد دوره ها (Sessions), تغییرات هدف و یا معیارهای دیگر هشدارهایی را در بازه های زمانی روزانه, هفتگی و یا ماهانه تنظیم نمایید.

زمان واقعی یا بلادرنگ (Real-Time):

آیا می خواهید بدانید دقیقا در حال حاضر چه اشخاصی روی وب سایت شما هستند؟ اطلاعات زمان واقعی فورا به شما امکان دسترسی به این اطلاعات را می دهد.

اطلاعات نمای کلی بخش زمان واقعی در گوگل آنالیتیک 
"اطلاعات نمای کلی بخش زمان واقعی در گوگل آنالیتیک"


شما می توانید صفحات دیده شده توسط بازدیدکنندگان فعلی, صفحات فعال, مکان جغرافیایی آنها و موارد بیشتری را در این بخش مشاهده کنید.

بازدیدکنندگان از طریق گزارش های تغییرات (Audience Through Conversions Reports):

خوراک اطلاعاتی گوگل آنالیتیک شما از طریق بخش های بازدیدکنندگان (Audience), جذب (Acquisition), رفتار (Behavior) و تغییرات (Conversions) بدست می آیند. این ها گزارش های مفصلی درباره کاربران, منابع ترافیک, محتوا و تکمیل ورسیدن به هدف هستند.

مشاهده گزارش های استاندارد گوگل آنالیتیک (Google Analytics Standard Reporting Views):

هر زیرمجموعه از گزینه های اصلی نوارعمودی کناری یک گزارش استاندارد را ارائه می کند. هنگامی که شما در حال مشاهده یک گزارش استاندارد هستید, موارد زیر را خواهید دید:
نام گزارش (به عنوان مثال: زبان), انتخاب کننده تاریخ و یک نوار ابزار استاندارد با امکاناتی که به شما اجازه سفارشی کردن نحوه نمایش گزارش را می دهد, ایمیل کردن گزارش, خروجی گرفتن از اطلاعات گزارش با فرمت های مختلف صفحه گسترده و یا PDF, اضافه کردن گزارش به داشبورد و ایجاد یک کلید میانبر به این گزارش.
 
اطلاعات نمای کلی بخش زمان واقعی در گوگل آنالیتیک
"گزینه های منوی گزارش استاندارد در گوگل آنالیتیک"


وقتی شما لوگوی شبیه به کلاه فارغ اتحصیلی را در زیر انتخاب کننده تاریخ در نوار ابزار مشاهده می کنید, می توانید بر روی آن کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد داده های آن گزارش خاص بدست بیاورید. (مانند آنچه در پایین نشان داده شده است)
 
اطلاعات نمای کلی بخش زمان واقعی در گوگل آنالیتیک
"مطالب آموزشی گوگل آنالیتیک در گزارش های استاندارد"


زیر منوی نوار ابزار دو گزینه وجود دارد. تمام دوره ها (All Sessions) که اطلاعات شما را از سرتاسر گوگل آنالیتیک به صورت تمام و کمال نشان می دهد, و اضافه کردن سگمنت (Add Segment+) که اجازه می دهد که شما اطلاعات خود را بر اساس معیارهای خاصی مشاهده کنید, مانند ترافیک مستقیم, ترافیک از موتورهای جستجو, ترافیک از موبایل ها و غیره.
در صفحه اضافه کردن سگمنت, شما می توانید از گزینه ایجاد سگمنت جدید (Create New Segment+)  استفاده نمایید برای ساختن معیارهای مورد نظر خودتان, مانند ترافیک آمده به وب سایت از کشور ایران و یا ترافیک آمده به وب سایت شما روی یک صفحه خاص از وب سایت.
 
سگمنت های مختلف گوگل آنالیتیک برای اطلاعات ترافیکی خاص
"سگمنت های مختلف گوگل آنالیتیک برای اطلاعات ترافیکی خاص"


با نگاه به صفحه تمام دوره ها, شما اطلاعاتی را خواهید دید که مخصوص گزارشی است که نگاه می کنید. بیشتر گزارش ها با یک دید جستجوگر در جدول زمانی شروع می شوند.
 
بخش جستجوگر
"بخش جستجوگر یک نمای کلی از اطلاعات گزارش شما نشان می دهد"


در بالای دید جستجوگر در جدول زمانی گزینه ای برای سوئیچ بین خلاصه اطلاعات, میزان استفاده سایت, مجموعه هدف, تجارت الکترونیک و تبلیغات AdSense گوگل وجود دارد.
نمایش خلاصه اطلاعات به صورت پیش فرض می باشد و برای اطلاعاتی که گزارش شده اند میزان جذب, رفتار و تغییرات اطلاعات را  نشان می دهد. در مثال زیر, این می تواند اطلاعاتی باشد برای بازدیدکنندگانی که به یک زبان خاص صحبت می کنند.
 
مشاهده خلاصه از اطلاعات گزارش در گوگل آنالیتیک
"مشاهده خلاصه از اطلاعات گزارش در گوگل آنالیتیک"


اگر شما چندین هدف برای وب سایت خود راه اندازی کرده اید, از منوی کشویی تغییرات برای تغییر اطلاعات مربوط به یک هدف متفاوت استفاده نمایید.
 
از منوی کشویی تغییرات
"از منوی کشویی تغییرات برای نمایش یک هدف خاص استفاده نمایید"


نگاه به میزان استفاده سایت فقط به شما تعداد دوره ها, تعداد صفحات دیده شده در هر دوره, میانگین بازه زمانی دوره ها, درصد دوره های جدید و نرخ جستن برای اطلاعات گزارش شده را نشان می دهد. در واقع نگاه به میزان استفاده از سایت همه چیز از گزینه های جذب و رفتار را به جز کاربران جدید را شامل می شود.
دیدن مجموعه های هدف نرخ تغییر کلی هدف را برای اهداف یک مجموعه نشان می دهد (شما می توانید 4 هدف در هر مجموعه داشته باشید), ارزش هدف در هر دوره و نرخ تبدیل هدف فردی برای هر هدف در یک مجموعه. (در انتهای این مقاله در مورد راه اندازی اهداف صحبت خواهیم کرد)
دیدن تجارت الکترونیک میزان درآمد, معاملات, ارزش سفارش, نرخ تغییرات تجارت الکترونیک و ارزش هر دوره را برای اطلاعات گزارش شده نشان می دهد. جهت دریافت اطلاعات فوق الذکر, شما می بایست وب سایت تان را برای دریابی تجارت الکترونیک تنظیم نمایید, و شما از مرکز راهنمایی یا  Help Center گوگل آنالیتیک می توانید چگونگی این تنظیمات را بیاموزید.
گزینه دیدگاه Adsense مربوط به وب سایت هایی می شود که تبلیغات AdSense گول را روی وب سایت شان راه اندازی کرده اند. این دیدگاه درآمد حاصل از AdSense, تعداد کیلیک روی تبلیغات, تعداد بازدید صفحه, CTR (Click through rate)  و eCPM (Effective Cost-per-thousand)  را برای اطلاعات گزارش شده نشان می دهد. برای دریافت این اطلاعات می بایست اکانت تبلیغات AdSense شما به اکانت گوگل آنالیتیک شما مرتبط   و یا Link شود.
در زیر گزینه های بخش جستجوگر یک منوی کشویی برای مقایسه دوره ها (Sessions) و دیگر معیارها وجود دارد. از این منوی کشویی برای دیدن اطلاعات مختلف مقایسه ای در گزارش تان مانند مقایسه دوره ها و نرخ جستن استفاده کنید.
 
منوی کشویی بخش جستجوگر
"با استفاده از منوی کشویی بخش جستجوگر, معیارهای مختلف را با هم مقایسه نمایید"


در سمت راست این منوی کشویی, شما می توانید نوع نمایش اطلاعات تان را به روزانه, هفتگی یا ماهیانه تغییر دهید و یا همچنین از حالت جدول زمانی به یک نمودار با جزئیات بیشتر و یا یک گراف تغییر دهید.
 
منوی کشویی بخش جستجوگر
"نماهای اضافی حالت نمودار و گراف از بخش جستجوگر"

در جدول زیر بخش جستجوگر, چند گزینه نمایشی دیگر وجود دارد. در بالای سمت چپ, شما چند منوی کشویی می بینید برای اضافه کردن یک بعد ثانویه.
به عنوان مثال, اجازه دهید فرض کنیم که شما در حال مشاهده گزارش زبان انگلیسی - آمریکایی هستید (en-us Language) که در مسیر زیر قرار دارد (Audience > Geo > Language > en-us) و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره منابع اصلی ترافیک برای کاربران انگلیسی زمان ایلات متحده بدست بیاورید.
بر روی بعد ثانویه کلیک کنید, ابتدا از منو گزینه جذب (Acquisition) و سپس منبع (Source) را انتخاب کنید. حالا جدول داده ها اطلاعات مورد نظر شما را نشان می دهند.
 
منوی کشویی بخش جستجوگر
"از بعد ثانویه برای پیداکردن اطلاعات خاص استفاده کنید"


دربالای سمت راست جدول, شما می توانید نوع نمایش را به نمدارها و گراف های مختلف تغییر دهید. برای مثال شما می توانید نوع نمایش را به نمودارهای دایره ای تغییر دهید و اکثر کاربرانی که به وب سایت به صورت مستقیم آمده اند ( یعنی کاربرانی که از وب سایت دیگری ارجاع نشده اند, از موتورهای جستجو و یا شبکه های اجتماعی هم نیامده اند) و به زبان انگلیسی – آمریکایی صحبت می کنند را مشاهده کنید.

منوی کشویی بخش جستجوگر 
"نمایش نمودار دایره ای از گزارش زبان به عنوان منبع ترافیک در استفاده از بعد ثانویه"


شما همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک Advanced در کنار بخش جستجو, ابعاد خاص و زبان ها را در جدول فیلتر کنید. برای مثال, شما می توانید فقط کاربرانی که نرخ جستن کمتر از یک درصد دارند را نمایش دهید برای پیدا کردن اینکه کدام زبان ها و منابع ترافیک مرتبط کمترین نرخ جستن را دارند.
 
 فیلتر Advanced
"از فیلتر Advanced برای نمایش دوره هایی که کمترین نرخ جستن را دارند استفاده کنید"


در پایین سمت راست جدول یک منوی کشویی برای نمایش ردیف های بیشتر وجود دارد. این منوی کشویی به شما امکان می دهد تا تعداد بیشتری گزارش با اطلاعات مختلف نسبت به ده گزارش پیش فرض بالای جدول را مشاهده کنید.
آخرین بخش از جدول اما نه کم ارزش ترین لازم دارد که شما بر روی لینک هایی در جدول تان کلیک کنید. این موضوع به شما اجازه می دهد تا به زیر مجموعه های خاصی از داده ها دست یابید.
به عنوان مثال اگر شما در بخش گزارش محل سکونت باشید (زیر مجموعه گزارش های مخاطبان "Audience" در منوی سمت چپ می باشد), جدول مربوطه نشان می دهد که اکثر دوره ها یا Session های شما از کدام کشور ها آمده اند. اگر شما بر روی ایالات متحده کلیک کنید, شما ایالت هایی که از آنها وارد سایت شما شده اند را با تفکیک ترافیک خواهید دید. در صورتی که بر روی یک ایلت کلیک کنید, شما شهر های با ترافیک بالاتر را بدست خواهید آورد.
و همین اتفاق تکرار خواهد شد اگر شما بر روی لینک هایی در جدول مربوطه کلیک کنید که به مخصوص تمام گزارش های ارجاعی می باشد (All Referrals report). به جای اینکه فقط دامنه هایی که به سایت شما ترافیک ارسال کرده اند را ببینی, می توانی صفحاتی از آن دامنه را که ترافیک را آورده اند را نیز مشاهده کنی.
این خیلی فوق العاده است اگر شما در وبلاگ های دیگر نقش داشته باشید و در آنها پست می گذارید, برای مثال به شما نشان می دهد که کدام یک از پست های شما بیشترین ترافیک را ایجاد کرده است.
 
گزارش ها
"گزارش های خود را با کلیک بر روی لینک ها بررسی نمایید"


سفارشی سازی گوگل آنالیتیک (Google Analytics Customization):

دومین آیتم اصلی از نوار منوی بالایی سفارشی سازی می باشد. مزیت استفاده از یک گزارش سفارشی گوگل آنالیتیک این است که شما می توانید یک بخش دقیق از اطلاعات گوگل آنالیتیک را ببینید و به صورت منظم آن را به ایمیل های مورد نظرتان ارسال نمایید.
 
نمونه ای از گزارش سفارشی در گوگل آنالیتیک
"نمونه ای از گزارش سفارشی در گوگل آنالیتیک"


شما می توانید خودتان گزارش های جدیدی را ایجاد نمایید, آنها را در دسته بندی های مختلف سازماندهی نمایید و گزارش ها را از گالری راه حل های گوگل آنالیتیک (Google Analytics Solutions Gallery) وارد نمایید.

مدیریت گوگل آنالیتیک (Google Analytics Admin):

آخرین آیتم منوی اصلی در نوار منوی بالایی, منوی مدیریت می باشد. این جایی است که شما تمام تنظیمات وب سایت تان در گوگل آنالیتیک را مدیریت می کنید. شما می توانید در مرکز راهنمایی گوگل آنالیتیک یک لیست کامل از هرچیزی را که می توانید مدیریت نمایید را پیدا کنید – "از حساب کاربری تا فیلتر های داده ها".

دو ویژگی که شما نیاز دارید همین حالا استفاده از انها را شروع کنید:

قبل از اینکه ما نتیجه گیری کنیم از تور شما در گوگل آنالیتیک, دو چیز وجود دارد که شما باید همین حالا استفاده از آنها را شروع کنید (در صورتیکه تا به حال از آنها استفاده نکرده باشید) تا بتوانید به معنای واقعی از گوگل آنالیتیک خود سود ببرید : اهداف و کمپین های سفارشی (Goals and Custom Campaigns)

# 1: اهداف گوگل آنالیتیک (Google Analytics Goals)

در منوی مدیریت یا ادمین گوگل آنالیتیک در زیر بخش View, شما گزینه ای برای راه اندازی اهداف برای وب سایت تان دارید.
 
گزینه های مدیریت (admin) گوگل آنالیتیک
"گزینه های مدیریت (admin) گوگل آنالیتیک"


اهداف گوگل آنالیتیک, که قبلا به آن اشاره کردیم, به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که به یک کاربر "که در حال تکمیل یک عمل خاص در وب سایت شماست" مربوط می شود را ردیابی نمایید. 
ساده ترین نوع هدف, هدف مقصد (Destination goal) می باشد. این نوع هدف به شما این امکان را می دهد تا تعیین کنید که وقتی یک کاربر به یک صفحه خاص از وب سایت شما رسید, یک هدف خاص تکمیل شده است. در ادامه چند مثال ساده بیان شده است:
مثال 1: اگر شما یک لیست ایملی دارید, یک صفحه مخصوص در وب سایت تان بسازید که از کاربران پس از ارسال اطلاعات شان تشکر کند. سپس آن صفحه را به عنوان هدف مقصد راه اندازی کنید و نام آن را لیست ایمیلی بگذارید (و یا هر اسمی که شما به راحتی تغییرات لیست ایمیلی را تشخیص دهید).
مثال 2: اگر شما یک فرم تماس در وب سایت تان دارید که از آن جهت جذب کاربران به کسب و کارتان استفاده می کنید, یک صفحه اختصاصی روی وب سایت تان ایجاد کنید تا از کسانی که اطلاعات تماس شان را ارسال کرده اند تشکر کند. سپس آن صفحه را به عنوان هدف مقصد راه اندازی کنید و نام آن را فرم تماس بگذارید (و یا هر چیزی که شما به راحتی تغییرات فرم تماس را تشخیص بدهید).
مثال 3: اگر شما یک سبد خرید در وب سایت تان برای فروش محصولات دارید, به احتمال زیاد شما یک تایید سفارش و یا صفحه تشکر از خرید دارید که کاربران وقتی سفارش شان تکمیل می شود وارد آن صفحه می شوند. این صفحه را به عنوان هدف مقصد راه اندازی کنید و نام آن را سبد خرید بگزارید (و یا هر چیزی که شما به سرعت متوجه یک تغییر سبد خرید بشوید).
اگر صفحات خاصی دارید که خریداران هنگام فراین سبد خرید در آن فرار می گیرند, شما می توانید گزینه قیف یا Funnel را فعال نمایید و تمام آن صفحات را به آن اضافه کنید. این گزینه به شما امکان ردیابی صفحات را می دهد که کدام صفحه بیشترین از دست دادن مشتری در آن رخ داده بنابراین شما می توانید سبد خریدتان را برای فروش بیشتر بهینه نمایید.
برای فعال سازی یک هدف مقصد, بر روی گزینه Goals در پنل مدیریت کلیک نمایید و سپس روی دکمه +New Goal کلیک کنید.
 
ایجاد یک هدف جدید با استفاده از دکمه New Goal+
"ایجاد یک هدف جدید با استفاده از دکمه New Goal+"

برای هدف تان نام بگذارید و نوع مقصد را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Next step کلیک کنید.
 
نام هدف
"نام هدف را واضح و نشان دهنده هدف انتخاب نمایید"


جزئیات هدف خود را وارد کنید. مثلا اگر صفحه تشکر شما همیشه http://domain.com/thank-you می باشد, عبارت /thank-you/ را به عنوان آدرس صفحه وب وارد نمایید در قسمت web page URL و از منوی کشویی گزینه Equals To را انتخاب کنید.
در صورتیکه به آدرس URL صفحه تشکر شما اطلاعات ردیابی اضافه می گردد, منوی کشویی را به گزینه Begins With تغییر دهید و عبارت /thank-you/ را همچنان به عنوان آدر URL صفحه وب وارد نمایید.
 
تعیین آدرس URL مقصد
"تعیین آدرس URL مقصد"


برای اینکه از صحت عملکرد هدف جدید خود مطلع شوید, می بایست یک فرم اختیاری که در وب سایت تان می باشد را ارسال کنید و یا یک فرم تماس ارسال نمایید و یا یک خرید در سبد خرید خود ثبت کنید.
دو آیتم اختیاری در جزئیات هدف شما ارزش (Value)  و قیف (Funnel) هستند. در صورتیکه شما یک ارزش خاص برای تکمیل هر هدف خود می دانید (برای مثال متوسط ارزش سفارش از طریق سبدخرید شما برابر 100.000 تومان می باشد), سپس شما می توانید آن را به عنوان یک ارزش در جزئیات اضافه کنید. در غیر اینصورت این گزینه را خالی بگذارید.
در صورتیکه شما یک سبد خرید دارید در صفحاتی اختصاصی که کاربر در طی اجرای فرایند خرید از آنها عبور خواهد کرد, شما می توانید آن صفحات را در زیر گزینه قیف اضافه نمایید.
 
ارزش و قیف مراحل اختیاری در راه اندازی هدف گوگل آنالیتیک
"ارزش و قیف مراحل اختیاری در راه اندازی هدف گوگل آنالیتیک هستند"


شما می توانید مراحل یکپارچه فروش خود را در گزارش مجسم سازی شده قیف (Funnel) استاندارد مشاهده کنید.
 
گزارش تجسمی Funnel در گوگل آنالیتیک
"گزارش تجسمی Funnel در گوگل آنالیتیک"


هنگامی که تکمیل فرم هدف به اتمام رسید, شما می توانید بر روی لینک Verify this Goal قبل از save کردن هدف تان کلیک نمایید. در صورتیکه هر کاربری هدف را تکمیل کرده باشد (به هدف مورد نظر رسیده باشد) در هفت روز گذشته, شما یک تاییدیه دریافت می کنید که هدف شما به درستی راه اندازی شده است.
با راه اندازی یک هدف مقصد (Destination goal), شما می توانید ROI (return on investment) یا بازگشت سرمایه خود را با استفاده از گوگل آنالیتیک اندازه گیری کنید. شما قادر خواهید بود تا ببینید کدام منابع ترافیکی و شبکه های اجتماعی بیشترین کاربرانی را که هدف را تکمیل کرده اند به وب سایت شما فرستاده اند. همچنین شما قادر خواهید بود که شهر و یا کشور این کاربران را ببینید, و خیلی چیزهای بیشتر.
گذشته از اهداف مقصد, سه نوع دیگر هدف وجود دارد. نوع هدف مقصد به طور کلی ساده ترین نوع برای راه اندازی است و بیشترین کاربرد و فایده را دارد. شما می توانید درباره راه اندازی دیگر انواع هدف و مزایای آنها در مرکز راهنمایی گوگل آنالیتیک (Google Analytics Help Center) مطالعه نمایید.

# 1: کمپین های سفارشی گوگل آنالیتیک (Google Analytics Custom Campaigns)

کمپین های سفارشی بازدیدکنندگان را از منابع ترافیکی خاص ردیابی می کنند. کمپین ها با استفاده از پارامترهای UTM راه اندازی می شوند. این پارامترهای UTM به انتهای آدرس URL یی اضافه می شوند که یک بازدید کننده ممکن است بر روی آن کلیک کند.
گوگل آنالیتیک برای ردیابی کمپین ها به سه پارامتر نیاز دارد: نوع رسانه کمپین و یا قالب کمپین (utm_medium), منبع ترافیکی کمپین (utm_source) و نام کمپین (utm_campaign).
برای مثال شما می توانید یک کمپین ایجاد نمایید تا ترافیک حاصل از یک لینک به اشتراک گذاشته شده از طریق برنامه Buffer app در توییتر (Twitter.com) که یک شبکه اجتماعی است را ردیابی کند. در این مورد, شبکه اجتماعی نوع رسانه کمپین یا Medium می باشد, سایت twitter.com منبع شماست, و buffer نیز نام کمپین می باشد.
وقتی شخصی روی یک لینک به اشتراک گذاشته شده توسط نرم افزار بافر (Buffer app) کلیک می کند, آنها URL زیر را در نوار ادرس مرورگر خود می بینند:
http://iqtell.com/2014/02/are-we-managing-our-to-do-lists-all-wrong/? utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
این لینک به گوگل آنالیتیک می گوید که یک شخص پارامترهای کمپین شما را کامل کرده است. شما می توانید نتایج را در اولین ورود در زیر گزارش کمپین ها ببینید.

 ردیابی کمپین در گوگل آنالیتیک
"ردیابی کمپین در گوگل آنالیتیک"


وقتی شما بر روی buffer (نام کمپین) در مثال بالا کلیک کنید, شما می توانید منبع و نوع رسانه را ببینید.

 جزئیات منبع و نوع رسانه کمپین در گوگل آنالیتیک
"جزئیات منبع و نوع رسانه کمپین در گوگل آنالیتیک"


با استفاده از کمپین ها, شما می توانید بازدیدکنندگان را از هر جایی که آمده باشند ردیابی نمایید, تمام کسانی که بر روی لینک شما که به mailing list خود در 15 May ارسال کرده بودید, کلیک کرده اند.
بهترین قسمت درباره راه اندازی این لینک ها این است که شما می توانید به راحتی با استفاده از campaigns URL Builder tool در گوگل این کار را انجام دهید. شما فقط آدرس URL خود, منبع کمپین, نوع رسانه کمپین و نام کمپین را وارد می کنید.
 
ایجاد یک کمپین سفارشی با استفاده از Google Analytics URL Builder
"ایجاد یک کمپین سفارشی با استفاده از Google Analytics URL Builder"


کلید دقت ردیابی کمپین ها به سازگاری پارامترها بستگی دارد. حروف بزرگ و کوچک, تلفظ حروف, فاصله گذاری و نقطه گذاری باید دقیقا یکسان باشند تا همیشه به عنوان یک کمپین یکسان در گوگل آنالیتیک حساب شود.
در صورتیکه شما می خواهید از buffer به عنوان نام کمپین استفاده کنید, می بایست همیشه از کلمه buffer استفاده کنید و نه از Buffer و یا Buffer App, زیرا به عنوان کتمپین های جدید در نظر گرفته می شوند. یا اگر شما قصد استفاده از twitter.com را به عنوان منبع دارید, همیشه از کلمه twitter.com استفاده کنید نه از Twitter و یا Twitter.com, زیرا گوگل آنالیتیک هر کدام از آنها به عنوان منابع جدیدی در نظر می گیرد.
وبلاگ و وبلاگ نویسی چیست؟
وبلاگ یا وب‌ نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ (به انگلیسی : Blog) هم می ‌گویند. واژه وبلاگ از ترکیب دو واژهٔ « وب » و « لاگ » تشکیل شده است. واژهٔ « لاگ » واژه ‌ای ا‌ست از ریشه یونانی که به معنای دفتر گزارش سفر کشتی‌ ها به کار می‌ رفته ‌است . همچنین ، « وب » مخفف کلمه وب‌ سایت (website) است. سایت یعنی مکان و منظور از وب‌ سایت صفحات مرتبط است. بلاگ نیز شکل کوتاه‌ شده وبلاگ است. وبلاگ نوعی از صفحات اینترنتی رایگان است که برای انتشار گزارش مداوم رویدادها ، خاطرات و یا عقاید یک شخص یا سازمان در فضای مجازی استفاده می شود . به نویسنده این قبیل صفحات اینترنتی « وبلاگ نویس » گفته می‌شود. واحد مطالب در وبلاگ « پست » است. معمولا در انتهای هر مطلب از وبلاگ ، برچسب تاریخ ،زمان و نام نویسنده وبلاگ به آن پست وبلاگ اضافه می‌ شود. مطالب وبلاگ در فاصله زمانی مشخص منتشر نمی شود و زمان نوشته ‌شدن هر پست وبلاگ به خواست نویسندهٔ وبلاگ « وبلاگ نویس » بستگی دارد.

وبلاگ امکان ساخت محيطي است مجازي در فضای اینترنت براي انتشار ايده ها,افكار و ديدگاههاي شخصي افراد به زبان های مختلف از جمله فارسی ، به عبارتي ديگر وبلاگ نویسی ، ساخت شخصي ترين محيط مجازي جهت بازتاب افكار فردي ميباشد كه با توجه به تنوع افكار و ديد گاهها از تنوع بسيار بالا و منحصر به فردي برخوردار است. در حال حاضر ساخت وبلاگ بمنظور آزادي افكار و باورهاي اقشار مختلف هر جامعه انجام می شود كه افراد مختلف (حرفه اي, مبتدي) با هر سطح دانشی در حوزه های مختلف علمی ، جامعه شناختی ، روانشناسی ، اخبار و ... اقدام به انتشار ایده های خود در مقام یک وبلاگ نویس می کنند. بزرگترين مزيت وبلاگ ها يا بهتر است بگوييم رمز جذابيت و سپس موفقيت وبلاگ حاصل سادگي آن ميباشد بصورتي كه نيازي نيست نويسنده يك وبلاگ , فردي حرفه اي در زمينه طراحي وب سايت يا نويسندگي باشد, يك وبلاگ نويس ممكن است بدون هيچ گونه تخصص يا سابقه اي در اين زمينه ها به جذب هزاران و شايد ميليونها نفر دست يابد.!

سادگي استفاده از ابزار وبلاگ نويسي در ساخت وبلاگ و همچنين رايگان بودن ابزار وبلاگ نويسي از قبیل : قالب های رایگان وبلاگ ، آپلود فایل و عکس ، گزارش آمار بازدید از وبلاگ ، و ... مهمترين عوامل محبوبيت و رشد سريع وبلاگ و وبلاگ نویسی در بين اقشار مختلف جامعه بوده است. البته عوامل ديگري چون تبادل مستقيم افكار و ايده ها و مشاهده نظرات خوانندگان وبلاگ , نسبت به مطالب منتشر شده در وبلاگ در محبوبيت و رشد سريع ساخت وبلاگ ها تاثير بسزايي داشته اند. وبلاگ نویس می تواند با ساخت وبلاگ ضمن رهايي از قيد و بندهاي مرسوم و دست و پا گير نگارشي امكان حضور در دنياي وبلاگ نویسی را تجربه کرده و در كنار ساير نويسندگان حرفه اي به بيان افكار و نظرات خود بصورتي آزاد و به ساده ترين حالت ممكن بپردازد.

مهم‌ترين ويژگي « وبلاگ » آزادي ميباشد بطوريكه نويسنده وبلاگ مي‌تواند با سرعت، ايده‌ها، افكار و تجربيات خود را بدون در نظر گرفتن محدوديت‌هاي موجود و صرفا در مرزهايي كه خود تعيين مي‌كند، به معني واقعي « منتشر » كند و در معرض ديد علاقه‌مندان قراردهد آن هم در قلمروي به وسعت جهان و چنين احساسي قطعا براي همه، به‌ويژه جوانان وبلاگ نویس کشور عزیزمان ایران، شگفت انگیز است. گسترش « وبلاگ » و « وبلاگ نویسی » مصداق واقعي اين نظريه است كه در دنياي جديد، محدوديت‌هاي متعارف، رنگ مي‌بازند و آنچه بيشتر رخ مي‌نمايد، ساخت دنیایی از فرديت انسان‌هاست كه در بيشتر جوامع كنوني، در چنبره قواعد و مرزهاي محدود كننده، اسير شده است. « وبلاگ » نوشته‌هايي است كه يك فرد، بر روي اينترنت و بطور منظم، به رشته تحرير درآورده و در آن، معمولا حاصل جستجو و گشت‌ و گذار خود در اينترنت را نيز ثبت مي‌كند. اين نوشته‌ها لزوما شكل رسمي و كليشه‌اي ندارند و به فراخور شخصيت نويسنده و همچنين اقتضاي زمان نوشتن، كاملا متنوع و گوناگون اند و همين تنوع از ويژگي‌هاي درخشان اين نوع سايت‌هاي شخصي است. ايجاد و داشتن يك « وبلاگ »، نياز به هيچ پيش‌زمينه و تخصص ويژه‌اي ندارد و تنها با اتصال به اينترنت، مي‌توان از سرويس دهندگاني مانند « سرویس ساخت وبلاگ بیگ سایت » استفاده كرده و اقدام به ساخت وبلاگ نمود.انواع وبلاگ ها عبارتند از :

ساخت وبلاگ متنی ساخت وبلاگ تصویری ساخت وبلاگ صوتی ساخت وبلاگ ویدیویی ساخت وبلاگ گروهی ساخت رادیو بلاگ
ساخت وبلاگ فارسی متنی
ساخت وبلاگ فارسی تصویری
ساخت وبلاگ فارسی صوتی
ساخت وبلاگ فارسی ویدیویی
ساخت وبلاگ فارسی گروهی
ساخت رادیو بلاگ



وبلاگ گروهی
ساخت وبلاگ
وبلاگ تصویری
ساخت وبلاگ
وبلاگ گروهی همان‌ طور که از نامش پیداست، وبلاگی است که در آن چند وبلاگ نویس بخواهند بصورت تیمی یا گروهی یک وبلاگ را اداره کنند و هر کدام از وبلاگ نویس ها انتشار قسمتی از مطالب را بر عهده گیرند .پس با این تعاریف، وبلاگ گروهی به وبلاگی گفته می شود که چند وبلاگ نویس برای ثبت وبلاگ تیمی آستین همت را بالا زده اند و هر وبلاگ نویس یک بخش از ساخت وبلاگ گروهی را به عهده گرفته است. مثلاً می توان چند وبلاگ نویس را مسئول تولید محتوی و ساخت مطلب جدید کرد، یک وبلاگ نویس مسئول پاسخ گویی به نظرات کاربران، یک وبلاگ نویس هم بخش ساخت قالب وبلاگ و تنظیمات را مدیریت کند و یک وبلاگ نویس کارهای وبلاگ را کنترل و هماهنگ کند.هرچند که انجام این کارها توسط یک شخص هم امکان پذیر است ولی شاید بخواهید با کمک چند نفر یک وبلاگ را بهتر اداره کنید.
فتوبلاگ Photo blog / وبلاگ تصویری همان‌طور که از نامش پیداست، وبلاگی است که در ساخت پست های وبلاگ عکس و تصویر قرار می‌گیرد.به عبارت دیگر فتوبلاگ، به وبلاگی گفته می‌شود که در ساخت آن، حرف اول را عکس و تصویر می‌زند، هر چند که در ساخت فتووبلاگ توضیحات متنی نیز می تواند وجود داشته باشد. در ساخت فتو بلاگ ها اکثرا افراد، عکس‌ هایی را که با دوربین شخصی گرفته‌اند، قرار می‌دهند و توضیح کوتاهی هم در مورد آن، در زیر عکس می‌نویسند. از آن‌ جا که در ساخت فتو بلاگ‌ ها عکس، حرف نخست را می‌زند و معمولا هم افراد، عکس‌ های جالب خود را برای قراردادن در فتو بلاگ انتخاب می‌کنند، فتو بلاگ‌ ها از محبوبیت خاصی در میان خوانندگان وبلاگ‌ ها برخوردار هستند. طرز ساخت بلاگ عکس نیز ساده می‌باشد و شما بسادگی می‌توانید یک فتوبلاگ شخصی برای خود داشته باشید.
وبلاگ متنی
ساخت وبلاگ
وبلاگ صوتی
ساخت وبلاگ
وبلاگ های متنی/ Text blogs ساخت وبلاگ های متنی یا نوشتاری یکی از عمومی ترین و رایج ترین نوع وبلاگ و نوشتار الکترونیکی در سرتاسر فضای مجازی اینترنت هستند ،مسئول ساخت وبلاگ فارسی متنی یا به اصطلاح وبلاگ نویس ، مطالب پست ها را بصورت نوشتار الکترونیکی منتشر میکند.در وبلاگ های متنی تولید محتواى الکترونیکى به وسیله متون ارسالی نویسنده یا وبلاگ نویس صورت می پذیرد. کاربران و خوانندگان این نوع از وبلاگ ها از طریق آن می توانند با تفکرات ,عقاید ، اخبار ، خاطرات و مطالب آموزشی نویسندگان آن آشنا شوند.خوانندگان این نوع از وبلاگ ها نیز با ابراز عقیده در باب موضوعات مطروحه در وبلاگ متنی یا نوشتاری به رونق هر چه بیشتر آن کمک خواهند نمود . براى راه اندازی یک وبلاگ متنی کافی است در سرویس های ساخت وبلاگ متنی ثبت نام نموده و با داشتن دانش محدود کامپیوتری اقدام به انتشار مطالب دلخواه و مورد نظر خود نمایید.
وبلاگ صوتی/ Audio blogs امروزه نویسندگان سایت‏ها و وبلاگ ‏نویسان به دنبال راه‏ هاى جدیدى براى ارائه محتوا هستند.همانطور که از نام این نوع وبلاگ پیدا است ، مسئول ساخت وبلاگ صوتی مطالب پست ها را بصورت صوتی منتشر میکند ؛وبلاگ صوتی یا پادکست روشى براى انتشار محتواى الکترونیکى به وسیله صدا که کاربران از طریق آن می توانند ساخته‏ هاى صوتى و کلامى خود را به شنوندگان آثارشان ارائه ‏دهند.گفته می‌شود که در ساخت آن، حرف اول را صدا می‌زند، هر چند که در ساخت وبلاگ صوتی ، توضیحات متنی نیز می تواند وجود داشته باشد. این صداها می توانند شامل مطالبی از قبیل :آموزش ، خاطرات ، مصاحبه ، مباحثه ، انتشار اخبار و یا هر صدای دیگر باشد .براى راه اندازی یک وبلاگ صوتی یا پادکست ایتدا فایل صوتى دلخواهتان را در یک سایت اشتراک فایل آپلود کرده و سپس می توانید در بخش استودیو تنظیمات مربوط را انجام دهید و کد لازم را براى قرار دادن در وبلاگتان دریافت کنید.






رادیوبلاگ اینترنتی
ساخت وبلاگ
وبلاگ ویدیویی
ساخت وبلاگ
رادیوبلاگ های اینترنتی/ Podcasting‏ یا پادپخش انتشار مجموعه‌ای از پرونده‌های رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت می‌گیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخش‌ کنندهٔ موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است. این روش ارائهٔ محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته می‌شود.برای دریافت آن، معمولاً از برنامه‌های خبر خوان که از خدمات وب استفاده می‌کنند استفاده می‌شود و بر روی رایانه‌های خانگی و یا پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال قابل پیاده سازی است.
وبلاگ های ویدیویی/ Video blogs همانطور که از نام این وبلاگ مشخص است وبلاگ ویدیویی به وبلاگی گفته می شود که مدیر وبلاگ در آن ویدیوهایی از قبیل مطالب آموزشی ، خانوادگی ، حوادث ، مصاحبه ، مباحثه ، رویدادهای تاریخی ، معضلات اجتماعی و یا هر مطلب ویدیویی دیگر را بصورت فیلم منتشر می کنند. متاسفانه در کشورهایی که دارای سرعت اینترنت پایین هستند بدلیل مشکلات فنی و محدودیت های کاربران اینترنت ، این قبیل وبلاگ ها با اقبال عمومی مواجهه نمی شوند و بیشتر مطالب این وبلاگ ها دست مایه برنامه سازان در رسانه های تصویری همگانی می شوند.







فیس بوک سرویس ساخت وبلاگ فارسی گوگل پلاس سرویس ساخت وبلاگ فارسی پین ترست سرویس ساخت وبلاگ فارسی یوتیوب سرویس وبلاگدهی توییتر سرویس وبلاگدهی فید خوان سرویس ساخت وبلاگ فارسی




سرعت بالا
ساخت وبلاگ
امکان پیشرفت
ساخت وبلاگ
امکانات باور نکردنی
ساخت وبلاگ
یکی از موضوعات روز و غیر قابل چشم پوشی برای مدیران وب سایت ها ، سرعت بارگزاری وب سایت – Website Speed – می باشد ، این موضوع در ابتدا برای کاربران حائز اهمیت می باشد ،چرا که طبیعتا هرچه سایت شما سریعتر باشد ، در زمان کمتری کاربر به مقصود خود رسیده و احساس راحتی بیشتری خواهد کردنسـخه جديد سرویس ساخت وبلاگ رایگان بیگ سایت علاوه بر سـرعـت بالاي کار با کنترل پنل ، با استفاده از فناوري هاي بهينه سازي اختصاصي تمامي بخش هاي سايت یا وبلاگ را براي حداکثر سرعت بصورت رایگان تنطيم مي کند
راه اندازی پایگاه اینترنتی همواره نیاز بخش عظیمی از جامعه بوده است، اما همه ی افراد توانایی مالی پرداخت هزینه سنگین و نیز تخصص کار با ابزار طراحی وب سایت پیچیده را ندارند. خدمات حرفه ای ما هر آنچه را که برای مدیریت یک سایت احتیاج دارید در اختیار شما قرار می دهد.آیا نياز به امکانات بيشتر و خدمات حرفه اي براي ساختن وبلاگ فروشگاهی فارسی و رایگان داريد ؟ آیا مایلید وبلاگ رایگان خود را به وب سایت تبدیل کنید ؟ سرویس ساخت وبلاگ رایگان بیگ سایت با کمترین هزینه سایت یا وبلاگ فروشگاهی شما را ارتقاء می دهد.
تمامي آنچه براي مديريت یا ساخت وبلاگ فارسی پويا یا سايت رایگان نياز داريد بوسیله سرویس ساخت وبلاگ بیگ سایت در اختيار شماست امکانات و ابزار کاملا رايگان و کاربردي به همراه قابليت ارتقا به امکانات بيشتر از جمله می توان به استفاده از جامعه مدیران ، برای اشترک گذاری تجربیات ، قالب های رایگان ، تغییر ظاهر وبلاگ ها ، استفاده از آمار بازدید برای انالیز کاربران ، استفاده از قالب های متعدد و رایگان ، اشتراک گذاری خودکار در شبکه های اجتماعی و همچنین امکان ساخت یک وبلاگ با مدیریت چند ادمین اشاره کرد
جامعه مديران
ساخت وبلاگ
استفاده آسان
ساخت وبلاگ
قالب هاي رايگان
ساخت وبلاگ
ساخت « وبلاگ بیگ سایت » و « اخبار بیگ سایت » برای مطلع کردن کاربران و نویسندگان بلاگ هااز آخرین امکانات اضافه شده به سرویس ساخت وبلاگ رایگان بیگ سایت و قطع اتصال سرورها ، دريافت پاسخ و ارسال سوالات ، انتقادات ، پيشنهادات ، مشکلات فنی ، آموزش های وبلاگ نویسی در سطوح حرفه ای و آماتور ( افزایش بازدید ، نغییرات قالب و ... )و همینطور ارتباط و آشنایی ساير کاربران در سرویس ساخت وبلاگ فارسی بیگ سایت در نظر گرفته شده که امکان استفاده از يک جامعه مجازي بزرگ را در اختيار شما قرار مي دهد
یکی ار اهداف ما طراحی و اجرای ساده در تمام جزئیات مراحل تولید محتوا توسط کابران است لذا می توان از پنل کاربري و ابزار سرویس ساخت وبلاگ رایگان یا سایت ساز بیگ سایت از قبیل ادیتور قدرتمند ارسال مطلب ، موضوع بندی مطالب ، آمار وبلاگ ، بررسی نظرات خوانندگان ، بکاپ گیری از مطالب سایت ، عضوگیری در سایت ، تبدیل قالب وبلاگ به گونه اي طراحي شده است که هر فردي با هر سطح دانش کامپیوتری به راحتي و بدون نياز به آموزش های طولانی می تواند اقدام به راه اندازی و ساخت وبلاگ یا سایت رایگان نماید.
قالب وبلاگ يا شکل ظاهری سايت ها اصطلاحا به پوسته اي گفته ميشود كه دربردار نده باكس ها، تصوير سر برگ، مكان قرار گرفتن لينك هاي راهنما ، سرفصل موضوعات ارسالی ،ابزارهای یک سایت یا وبلاگ است.ساخت قالب ظاهری همواره يکي از تاثير گذار ترين مولفه در ساخت وبلاگ های تفریحی ، سايت های آموزشی و سایت فروشگاهی آنلاین مي باشد . بیگ سایت امکان ساخت ده ها قالب سایت و وبلاگ فارسی با موضوعات مختلف و قابليت شخصي سازي کامل را در اختيار کاربران و وبلاگ نویسان قرار مي دهد 
مبدل قالب وبلاگ
ساخت وبلاگ
آمار بازدید
ساخت وبلاگ
آپلود عکس
ساخت وبلاگ
کاربران وبلاگ نویس برای طراحی و یا استفاده از قالبهای دیگر سرویس های ارائه وبلاگ رایگان باید با نحوه قرارگیری کدهای قالب وبلاگ آشنایی کامل داشته باشند تا توانایی استفاده از قالب مورد نظر را در وبلاگ خود داشته باشند و یا برای سهولت بیشتر شما هنگام استفاده از سرویس ساخت وبلاگ فارسی یا سایت ساز رایگان بیگ سایت می توانید از تبدیل گر قالب دیگر سرویس های ساخت وبلاگ مانند بلاگفا به قالب وبلاگ بیگ سایت بسادگی بهره برده و قالب های بلاگ دلخواه خود را به قالب های بیگ سایت تبدیل نمایید.
مهمترین مساله بعد از طراحی سایت یا ورود اطلاعات در سایت، مسئله ی بازدید کننده های سایت و یا وبلاگ است. همواره مدیران سایت از خود می پرسند سایت ما چقدر بازدید کننده دارد؟ پس یکی از مهمترین ماژول ها، سیستم آمارگیری است. مجموعه سرویس ساخت وبلاگ رایگان یا سایت ساز بیگ سایت ، مجهز به ابزارهای متفاوتی در جهت آمارگیری و تحلیل ترافیک روزانه ، ماهیانه و تعداد بازدید سايت ‌ها و وبلاگ ها در محیطی فارسی زبان ، گامی در راه تحلیل بهتر آمار سايت‌ ها و بازدید موتورهای جستجو برداشته است.
گاهی اوقات دوست داریم عکسی را به دلخواه از روی هارد رایانه مان به وبلاگ شخصی خود انتقال دهیم که برای این کار لازم است فضایی را برای نگه داری عکس ها و فایل های مورد نظر داشته باشیم تا آن ها را از روی هارد رایانه به آن فضا انتقال داده و برروی اینترنت مورد استفاده قرار گیرد و به همین نقل و انتقال فایل از رایانه به اینترنت آپلود گفته می شود. سایت ساز رایگان بیگ سایت ، فضای رایگان (آپلود سنتر) جهت بارگذاری عکس و نصاویر در اختیار مدیران سایت ها قرار می‌ دهد تا به انتشار عکس و تصاویر در وبلاگ ها و سایت ها بپردازند
سئو فوق العاده
ساخت وبلاگ
شبکه اجتماعی
ساخت وبلاگ
وبلاگ گروهی 
ساخت وبلاگ
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند .سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است.شما با عضویت در سایت ساز رایگان بیگ سایت قادر خواهید بود از امکان ایندکس شدن تمامی صفحات وبلاگ یا سایت خود بهره برده و همچینین از امکان بهینه سازی شده در قالب های وبلاک خود استفاده نمایید.
شبکه اجتماعی در علوم اجتماعی به بررسی روابط بین انسانها، گروههای انسانی و سازمانها می پردازد.از ویژگی های شبکه های اجتماعی می توان به ساخت یک پایگاه داده از کاربران که باعث می شودتا کاربران دوستان خود رابیابند در عین حال اجتماعات مختلفی هم شکل می گیرند.امروزه شبکه های اجتماعی سکان دار اقیانوس پرتلاطم اینترنت هستند.کلیه مطالب ارسالی توسط کاربران به سایت ساز رایگان بیگ سایت ، از طریق نرم افزار های اختصاصی بصورت مستقیم و بلافاصله به صفحه های طراحی شده بیگ سایت در شبکه های اجتماعی به منظور جذب مخاطب بیشتر ارسال می شود
شاید شما هم علاقه داشته باشید وبلاگ گروهی راه اندازی کنید یا یکی از دوستانتان در نوشتن وبلاگ شما همکارتان باشد،‌ اما با در نظر گرفتن تمام مسائل امنیتی و بدون قرار دادن پسورد خودتان در اختیار دیگران ! برای این کار کافی است تا از قسمت تنظیمات وبلاگ، گزینه مدیریت نویسندگان را انتخاب کنید. در قسمت آدرس ایمیل، ایمیل دوست یا فردی را که قصد دارید در نگارش وبلاگ با شما همکاری کند درج نمائید. شما با عضویت در سرویس ساخت ویلاگ رایگان بیگ سایت قادر خواهید بود برای وبلاگ یا سایت مورد نظر خود نویسندگانی با سطح دسترسی‌ های متفاوت تعریف و مشخص کنید .